Írtunk már régebben a Standbike-ról, ami egy állórobogó, és elég vagány. A Lambert fivérek azonban olyan állómotorokat csinálnak, amikkel terepen is lehet versenyezni, de a kiszáradt sóstó medrében is versenybe szállhat vele a bátor vállalkozó. Ők már mentek ott százhatvannal is...
A két testvér, Robin és Gary Lamberd Buckeye-ből, Arizonából származik. Világ életükben imádták a kétkerekűeket, így hát el is kezdték fejleszteni a saját állórobogójukat. A fő különbség a többi hasonló szerzettel szemben, hogy ők nagy motorokat használtak az építéshez. A vázat króm-molibdén csövekből rakták össze, majd beleépítettek egy 500 köbcentis kétütemű krossz Honda motort. A megfelelő hűtéshez egy ezres Kawasaki Ninja hűtőjét szerelték a gépbe.
Az eredmény látványos lett, jól is néz ki, és durván húz. A váltót megcsinálták úgy, hogy két taposógombbal tudja a rider kezelni a "roller" lapján. A hidraulikus tárcsafékek egy régi háromkerekű 200-as Hondából valók csakúgy, mint a hátsó lengéscsillapító. Terepgumikkal remekül elment a motor a homokdűnéken is, de mivel elég erős volt, továbbmentek, és gyorsulásnál is rajthoz álltak a híres Bonneville-ben.
A két srác folyamatosan gondolkodik, többféle kereket is kitaláltak a robogóhoz a különböző terepviszonyokhoz, és építenek tovább. Gyorsuláshoz most egy GSX-R 750-es Suzukiból csinálnak gépet.
További extrém motorokról itt-, rollerekről pedig itt olvashatsz!
Stiga
Forrás és fotók: motorcycle-usa.com
(Megosztani, "lájkolni" ér!)
Csatlakozz hozzánk Facebook-on is: