Egykerekezés non-stop. Itt vannak a giroszkópos motorok.
Az Uno egy elektromos jármű,ami leginkább egy motorizált egykerekűre hasonlít. Kiagyalója egy akkor még 16 éves Ontaio-i tinédzser, Ben J. Poss Gulak volt, aki 18 éves korára, 2006-ra meg is valósította a terveit. A srác kínai útja után hazatérve, az ottani botrányos környezetszennyezést látva határozta el, hogy létrehoz egy környezetbarát járművet. Kapóra jött a középiskolai tudományos kiállítás, bár akkor még nem sejtette, hogy világszenzáció lesz az ötletéből.
A "motornak" igazából két kereke van egymás mellet, egymáshoz igen közel. Leginkább egy Segway-hoz hasonlít a gép, legalábbis a technológiája mindenképp. Két darab micro gyroszkópos motor rendszert használ: az egyik az előremenetelhez, a másikat a fordulásokhoz. A váz Yamaha R1-ből származik, a kasztni üvegszálas, egyedi építésű.
Testsúlyáthelyezéssel irányítható, előredőlésre gyorsít, hátra lassít, illetve oldalra dőlésre kanyarodik a gép. Gyroszkópok segítik az egyensúlyban tartását. Sebessége több, mint 30 kilométer per óra. A radikális fejlesztési ötlet, hogy az Uno amint eléri a 20 mérföldes sebességet, elektromotorok segítségével kétkerekűvé alakul, növelve ezáltal a stabilitást.
Az első gép szögvas vázra szerelt gyroszkópokból, akkumulátorokból és kerekesszék motorokból állt. Az első tesztvezetés szörnyű volt, a végén jól össze is törte magát a srác. No de sebaj, ebben a korban az embernek ha leszakad is a lába még újranől, így folytatta a munkát. A kezdeti problémákat kiküszöbölendő, Ben csatlakozott a kaliforniai robotszakértőhöz Trevor Blackwell-hez, aki régebben már csinált hasonló gépet. Közösen finomítgatták az Uno irányító rendszerét, innentől pedi a gép jobban egyensúlyozott és lágyabban mozgott.
Ezekután elment egy egyedi motorgyártóhoz, és segítségével meg is épült a prototipus. Az első bemutatóra a Torontoi motorshow-n került sor 2008-ban. Ennek hatására díjakat is nyert, majd a CBC Dragon's Den nevű üzleti műsorában elnyert a befektetőktől több, mint egymillió dollárt a BPG Motors cég megalapítására és fejlesztésre, illetve a sorozatgyártásra a jövendőbeli nyereség húsz százalékáért cserébe.Az UNO2 után jön az UNO3, ahol gyorsításnál középről előrejön a 3. kerék, ez látszik a videón is. Sorozatgyártása 2012-re tehető, ha minden jól megy.
Ben jelenleg Bostonban lakik és az MIT-n tanul. Közben a cége is halad gőzerővel.
Forrás és képek:www.bpg-motors.comthekneeslider.com
A Bombardier is csinált már hasonló koncepciót, részletek a következő oldalon!
Sörözés Level 1000
Az megvolt, hogy minden sörnyitó? :) Télen is lehet stílusosan fogyasztani, persze csak mértékkel, és ha elmúltál 18! ;)
//
...
Karo Swen - Rúdtánc (videó)
Ettől a csajtól szó szerint eláll a lélegzeted!
Csatlakozz hozzánk Facebook-on is!
Ha tetszett, nyomd meg a gombot!
...
Damien Walters - Gravity Games (Videó)
Damien Walters akrobata, parkour mester és kaszkadőr legfrissebb kisfilmjében sem kellett csalódnunk!
Csatlakozz hozzánk Facebook-on is!
...
Ken Block - Gymkhana7 (videó)
Ken Block Legújabb Gymkhana videójában egy öreg Ford Mustanggal csapatja Los Angelesben.
Csatlakozz hozzánk Facebook-on is!
Ha tetszett, ny...
Szezonális ajánló
Snow Hawk Nem motoros szán, hanem egy bivalyerős és dönthető hókrosszmotor!
A Hangboard A "lógódeszka". Szerintem kicsit sok a vas rajta, de működik.
SnoGlide Nem snowboard, nem gördeszka, de mégis mindkettő.
Gauswheel tesztKaptunk egy Gauswheel-t és játszottunk vele kicsit.
FlowboardKipróbáltuk Sanchez-zel a 14 kerekű downhill gördeszkát.
SledDogs hókori tesztKipróbáltuk, rákattantunk, mert hóban korcsolyázni nagyon jó móka!
Lézerharc tesztA Laserforce arénája nem gyerekeknek való. Vagyis nem csak nekik.
Viiroll tesztElmentünk, teszteltük, megérte! Különleges kori Magyarországról.
Defendo tesztHogyan védd meg magadat egy szórakozóhelyen? Megnéztük, tanultunk belőle.
Barlang AirsoftLementünk a föld alá szétlőni egymást játékból. Azóta is járunk.
A szerkesztők előzetes írásos hozzájárulása nélkül tilos a lap részeinek vagy egészének feldolgozása, beleértve a weblapon szereplő összes cikket, adatot, elérhetőséget és képet is.